zondag 14 april 2013

Etappe 15 zit er op voor vandaag. Gisteravond heerlijk gegeten. Geen pelgrimsmenu voor € 10 met een fles wijn erbij, maar een uitgebreide salade, een behoorlijk stuk rundvlees van de grill en een goede fles wijn. Tonio hetzelfde. Klaar voor €65,-. Vanochtend de herberg betaald voor overnachting plus ontbijt: voor 2 personen €14,- . Als pelgrim kun je heel goedkoop reizen. Je moet alleen de herberg voor lief nemen. Gisteren met 4 personen in een klein kamertje in stapelbedden. Tonio is inmiddels hersteld van zijn val in het bad. Vandaag gelopen van Grimaldo naar Galisteo, een prachtig vestingstadje. Moesten een omweg maken omdat een lokale boer geen pelgrims meer over zijn gebied wil. God zal hem daarvoor straffen ..... De muren om Galisteo zijn nog volkomen intakt en dateren uit ong. 900. Ook een prachtige kerk die in eerste instantie door de Moren was gebouwd in West-Oostelijke richting. In 1300 werd er een katholieke kerk gebouwd op de fundamenten van de Moorse kerk en 90 graden gedraaid. Heel bijzonder allemaal..... Vandaag staat het dorp op zijn kop. Er is een folklore festival . Heb mooie video's daarvan gemaakt voor de liefhebbers. Slapen vanavond weer in een herberg. Tonio kwam als eerste aan en heeft direct een bed voor mij gereserveerd. Toen ik aankwam waren er nog twee over. Die waren voor het pelgrimsechtpaar uit Bristol. Mijn lichamelijke conditie is nog goed. alle
Alleen mijn achillespees begint te irriteren.
Inzicht van vandaag: meer water drinken onderweg.....

1 opmerking:

  1. Wat goed Alex dat jullie het zo volhouden. Moet je niet een dag tussendoor rusten? Het incident met de paarden was wel spannend denk ik. Geweldig dat je iedere dag verslag uit brengt. Dat gaat weer naar Jacquie. Ik volg je op de voet. Groetjes, Marianne

    BeantwoordenVerwijderen